Hořkost dospělého dítěte

Poslední dobou se toho děje hrozně moc.
Myslím si, že to je hlavní důvod toho, proč jsem dlouho nic nenapsala. Vždycky si něco rozepíšu. Něco, o čem si s váma chci popovídat, předat svoje myšlenky dál. Jenže moje myšlenky se poslední dobou dost toulají.
Nedokážu udržet nějakou dějovou linku. Zapomínám, co jsem chtěla říct nebo napsat. A dokonce jsem tak pomatená, že nezvládám ani základní věci.
Hrozně moc zapomínám, cože jsem to vlastně chtěla. Nebo často vyprávím lidem věci, co nemaj hlavu ani patu.
A taky málo spim.
Vždycky se probudím v 5 a převaluju se z jedné strany na druhou.
Štěstím asi.
Zároveň si přijdu odpočatá víc než kdy jindy.
Na druhou stranu usínám u videí, které si každý večer pouštím.
V práci se skoro nestresuju a říkám si, že všechno dobře dopadne.
Třeba včera - byla jsem tak klidná. Klidná víc než když dřív. A to je fakt divný. Prostě jsem měla v hlavě úkoly, který musím splnit, ale zároveň jsem se nestresovala kvůli maličkostem. A když děti zlobily, stačilo je jen jednou okřiknout a oni daly pokoj.
Věřte mi, že to se mi často nestává. Většinou to řeknu třeba třikrát a nemá to žádnej efekt.
Ale včera to šlo tak lehce.
Neuvěřitelný.

Dneska jsem jela domů a přemýšlela jsem o tom, kam jsme se posunuli.
Všichni.
Já i lidi kolem.
Jak si každej snaží žít ten svůj život.
A jak se někomu hrozně daří a má se fajn a na někom jsou vidět známky únavy. Z toho všeho. Z celýho toho života nejvíc.
No prostě jsem momentálně v nějaký fázi, kdy začínám žít nějakej ten dospěláckej život.
Snažím se věci zodpovědně plánovat. Hledám novej byt i práci.
Ženu se za štěstím.
Snad.
Doufám, že tam na mě čeká.
Je toho dost.
Myslím, že to je právě důvod toho, proč teď moc nepíšu.
Snažím se být v pohodě, všechno si to moc nepřipouštět. Neuvědomovat si tu fůru důležitých věcí a všech těch změn, které se mi v posledním měsíci přihodily. Snažím se s tím být v pohodě. A dokonce z toho mám radost. Z tý dospělosti.
A že to všechno bude podle mě.
Dospělost.
Jenže na druhou stranu mám často strach.
Někdy jen tak ležím a všechno to na mě spadne. Jakože je to teď a tady a jsem na to jenom já.
Jenže nejsem. Mám kolem sebe jenom ty nejlepší lidi. Myslím si, že to je ten hlavní důvod, pro jsem se z toho všeho nezbláznila. A proč věřím v sebe a svojí sílu. Ostatní mi tvrdí, že to dobře dopadne a že jsem dobrá.
A to já asi fakt jsem nebo co.
Jsem ten nejvíc stresující člověk na týhle planetě, řekla bych, a furt ještě jsem se z toho neposrala.
Bojuju s tím vším a říkám si - klídek.
A ono je to asi takhle lepší.
Být v klidu.
A taky si říkám, že tímhle si prošlo tolik lidí. Že ten život dali.
Že se nebáli, a nebo báli a hodně báli, ale dali to.
Prostě se osamostatnili.
Já nad tím přemýšlím furt - v hlavě se mi tvoří plány. Hodně se usmívám a říkám si - jo, konečně budu žít tak, jak jsem si přála snad od malička.
Ale fakt budu?
A jaký to vlastně bude ve skutečnosti?
Určitě to taky zažíváte. V dětství jsme měli tolik plánů. Já si pamatuju pár těch svých plánů nebo bodů mýho vysněnýho lajfu.
Přála jsem si docela hezký věci - být usměvavá a pozitivně naladěná holka, kterou maj lidi rádi.
Mít kolem sebe okruh těch nejlepších kamarádů, kteří mě vždycky podpoří a budeme se spolu neustále smát, ale zároveň dokážeme probírat i vážné věci.
Mít kluka, kterej mě miluje a já miluju jeho.
Mít byt, kde si budu žít ten svůj spokojenej lajf.
A taky mít furt dobrej vztah s rodičema.
A řídit auto.
Jó a nesmím zapomenout na to, že jsem chtěla mít práci, která mi docela dobře vydělává a hlavně mě to baví.
Prostě normální hezký věci.
A teď jsem jela domů autem a došlo mi, že to všechno vlastně mám. A pokud mi něco chybí, tak na tom pracuju a doufám, že tenhle rok dostanu od života to všechno.
A jsem pak za to šťastná.
Usmívám se, zpívám si a tvořím si další krásný plány.
Ale někdy mám ty hnusný obavy - že to prostě nebude tak hezký.
Že se budu stresovat kvůli prachům a furt se budu honit za štěstím. A že to pak vzdám a budu jako ty lidi, co prostě už nemůžou. Asi jim došly síly nebo to lehce vzdali. Já jsem ten člověk, který se snaží furt hledat nějaký to štěstí a fakt za tím běží. Nevzdávám se. Ale mám strach, že to jednou zmizí a já budu jako ty mladý lidi, co chodí denně udřený z práce a stejně nemaj dost.
Fakt mám strach.
Furt si plánuju, jak budu mít ten hezkej byt a práci, která mě baví. A že my dva se budeme furt tak milovat a budeme chodit na večeře nebo si dáme jen tak flašku v parku a k večeři hnusný jídlo od Vietnamců. Ale bude nám hezky. A budeme furt spolu. Tvořit si to naše soukromí štěstí. A že to prostě bude hrozně fajn, protože budu mít to všechno, co od života chci.
Jenže pak mám strach, že se furt budu honit za prachama, abych vůbec splatila nájemný. A že budu muset vstávat v pět ráno, domů přijdu pozdě odpoledne. Pak si hodím nějaký jídlo do mikrovlnky, ohřeju to a sním to v posteli. Možná si dám víno, když zrovna budu mít peníze. Ale pak v tom bytě budu sama a budu nešťastná. Na účtě už toho tolik nebude a já budu mít tu svojí hrdost a nepojedu k našim se jim prosit o peníze.
Že se to prostě v budoucnosti bude točit kolem peněz a stresu.
A že budu hodně unavená a už se tolik nebudu smát.
Toho se bojím nejvíc.
Ale pak si zas říkám, že jsem dobrá a že to dám. A že si tímhle prochází spousta lidí kolem mě. Že se snažíme nestát na jednom místě, řešíme peníze i svoje štěstí. Že to zkoušíme, pak padáme na hubu, ale v závěru se vždycky zvednem a jdeme dál.
A to je podle mě nejdůležitější.
Vědět, že tohle všechno děláme hlavně pro sebe a nebát se zkoušet nový a nový věci. A že to bude všechno krásný, i když to třeba někdy tak nevypadá.
A že někdy budeme muset dělat něco, co se nám nelíbí, jen proto aby jsme si žili ten šťastnej život. Ale pak to přijde.
Flaška v parku se skvělýma lidma, smích, protancovaný noci a pevný objetí. A nám dojde, že přesně tohle jsme vždycky chtěli a máme to. Že máme přátele, na které se můžeme spolehnout, v práci nás to taky baví, rozhodujeme se sami za sebe a v noci usínáme vedle lásky svýho života. Že to je ono. A pak si vzpomenem, že ne vždycky nám bylo takhle krásně, ale my jsme to dali. Zvládli jsme to a každý den jsme se po krůčku přibližovali k tomu svýmu štěstí.
A byli šťastný.
Jen se prostě nevzdávat.

Přeju vám všem, kteří se ženete za štěstím, aby vám to vyšlo. A aby jste zvládli všechny ty překážky, které vám život hází pod nohy. Oni nás totiž hodně učí.
Hlavně si vždycky stojte sami za sebou. A buďte na to pyšný, i když jste možná někdy něco pokazili. V tu dobu to tak prostě bylo.
A buďte rádi za teď a tady.
Jo, plánujte si krásnější budoucnost (protože přijde), ale buďte šťastni za to co je. Žijte tím. Jednou na to budete rádi vzpomínat. Fakt.
Prostě jenom bojujte a věřte - ve skvělou budoucnost, splněné sny a především sami v sebe.
To je totiž to nejdůležitější.
A natřete to těm svým strachům. A nebojte se toho, že je máte. Máme je všichni. Malý nebo velký strachy. Každej z nás. I když to tak někdy nevypadá - nejste na to sami.

S láskou, Jája.

Komentáře

  1. Úplně strašně moc ti rozumím. Jak by bylo skvělý mít všechno co si přejeme. Práci, která nás bude bavit a bude k tomu i skvěle ohodnocená, milujícího přítele, krásnej byt..momentálně hledám nějakou tu práci a přeju si mít tu nejlepší práci, ale když se mi ozvou, tak najednou zkamením.. Děje se mi toho v hlavě strašně moc a říkám si jestli za to ta práce stojí.. přestěhovat se někam, kde to neznám, kde nemám kamarády, kde to třeba nebude tak úžasný, ale víš co.. Bude to skvělý. Všechno. Chce to, jak píšeš, hlavně klid a nehonit se za penězi.
    Děkuju za tenhle článek! Hodně štěstí s prací a bytem :) Renča

    OdpovědětVymazat
  2. Moc hezky jsi to napsala, ale my to zvládneme! To svoje štěstí doženeme a budeme se ho držet zuby nehty. Hodně štěstí s hledáním práce a bytu. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tak. Vděčnost za to, co máme je klíčem ke štěstí;)

    supice
    www.supice.blog.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat